1) Grupa biografów
Kryterium | 1 punkt | 2 punkty | 3 punkty | 4 punkty |
Dobór materiałów, zawartość merytoryczna, samodzielność | Realizacja tematu pobieżna, dobór informacji nieprzemyślany, chaotyczny, większość tekstów skopiowana z Internetu, nie poddana żadnej obróbce redakcyjnej. | Realizacja tematu poprawna, odpowiednio dobrane informacje, w większości samodzielne opracowane, niektóre fragmenty skopiowane z Internetu bez wkładu samodzielnej pracy. | Realizacja tematu poprawna, wiele ciekawych, odpowiednio dobranych informacji, samodzielne opracowanie. | Temat zrealizowany ciekawie, oryginalnie; dobór informacji starannie przemyślany; całkowicie samodzielne opracowanie. |
Poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna | Wypowiedź zawiera liczne błędy gramatyczne, stylistyczne, ortograficzne i interpunkcyjne. | Wypowiedź zawiera błędy gramatyczne, stylistyczne, ortograficzne i interpunkcyjne. | Wypowiedź zawiera nieliczne usterki gramatyczne, stylistyczne, i interpunkcyjne. | Wypowiedź jest bezbłędna pod względem gramatycznym, stylistycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym. |
Umiejętność współpracy w grupie | Słaba współpraca w grupie, brak konsultacji z innymi grupami i nauczycielem. | Zadowalająca współpraca w grupie, niepełna koordynacja działań, niewystarczająco częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem. | Dobra współpraca w grupie, wystarczająco częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem. | Doskonała współpraca w grupie, wzajemne motywowanie się do działań, udana koordynacja działań, częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem przynoszące efekty dla całego projektu. |
2) Grupa fotografów
Kryterium | 1 punkt | 2 punkty | 3 punkty | 4 punkty |
Dobór materiałów, zawartość merytoryczna, samodzielność | Realizacja tematu pobieżna, dobór materiałów nieprzemyślany, chaotyczny, większość materiałów skopiowana z Internetu, brak własnych zdjęć. | Realizacja tematu poprawna, odpowiednio dobrane materiały, niewielka liczba samodzielnych fotografii. | Realizacja tematu poprawna, wiele ciekawych, odpowiednio dobranych materiałów, liczne samodzielne zdjęcia. | Temat zrealizowany ciekawie, oryginalnie; dobór ilustracji starannie przemyślany; spora liczba samodzielnie wykonanych zdjęć lub innych prac ilustracyjnych. |
Przestrzeganie praw autorskich | Brak wskazania źródeł użytych grafik. | Niepełne informacje na temat źródeł i autorów grafik. | Poprawne odsyłanie do źródeł grafik, niewielkie usterki. | Wzorcowe odsyłanie do źródeł grafiki i tekstu. |
Umiejętność współpracy w grupie | Słaba współpraca w grupie, brak konsultacji z innymi grupami i nauczycielem. | Zadowalająca współpraca w grupie, niepełna koordynacja działań, niewystarczająco częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem. | Dobra współpraca w grupie, wystarczająco częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem. | Doskonała współpraca w grupie, wzajemne motywowanie się do działań, udana koordynacja działań, częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem przynoszące efekty dla całego projektu. |
3) Grupa poligrafów
Kryterium | 1 punkt | 2 punkty | 3 punkty | 4 punkty |
Wartość estetyczna publikacji | Przypadkowa, niespójna kompozycja, chaotyczne formatowanie świadczące o metodzie kopiuj -> wklej, okładka nieurozmaicona. | Estetyczny wygląd pracy, spójna kompozycja jednorodne formatowanie, brak wyróżnienia tytułów, nagłówków. | Estetyczny wygląd pracy, spójna kompozycja przemyślane formatowanie, odpowiednie wyróżnienie tytułów, nagłówków, atrakcyjna okładka, drobne usterki. | Wzorcowa jakość publikacji, przemyślana, spójna kompozycja, estetyczne formatowanie dobrane do typu informacji (nagłówki, tekst główny, podpisy), atrakcyjna okładka. |
Przestrzeganie praw autorskich | Brak wskazania źródeł użytych grafik. Niepełne informacje o autorstwie pracy. | Niepełne informacje o autorach grafik i autorach całej pracy. | Poprawne umieszczenie informacji o autorach grafik i autorach całej pracy, niewielkie usterki. | Wzorcowe odsyłanie do źródeł grafiki i tekstu, informacje o autorach i licencjach grafik. |
Umiejętność współpracy w grupie | Słaba współpraca w grupie, brak konsultacji z innymi grupami i nauczycielem. | Zadowalająca współpraca w grupie, niepełna koordynacja działań, niewystarczająco częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem. | Dobra współpraca w grupie, wystarczająco częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem. | Doskonała współpraca w grupie, wzajemne motywowanie się do działań, udana koordynacja działań, częste konsultacje z innymi grupami i nauczycielem przynoszące efekty dla całego projektu. |
Celujący 11-12 pkt
Bardzo dobry 9-10 pkt
Dobry 7-8 pkt
Dostateczny 5-6 pkt
Dopuszczający 3-4 pkt
Niedostateczny 1-2 pkt